A LITTLE LESS CONVERSATION A LITTLE MORE ACTION PLEASE.



Sitter och kollar på efter tio. Dogge rappar om att tjejer vill ha kött. Innan det så pratade man om café operas historia på nyhetsmorgon. Jag orkar inte byta kanal. Det känns inte så viktigt. För jag tittar egentligen inte. Jag ser men jag tänker inte på det. Skallen är på annan destination. Funderar på vad jag ska göra med den här dagen. Den kommer bli lång, och fylld med dåliga tv-program, om jag inte hittar på något vettigt. Och självklart finns det ju saker som jag skulle behöva göra. Städa. tvätta och plocka i ordning. Ja ni vet kanske vad jag menar. Men som vanligt så det inget av dessa alternativ som lockar.

Nej jag vill göra något annorlunda. Något som tar mig någonstanns. Det är lätt att skriva här. Busenkelt. Men tydligen jäkligt svårt för mig att få tummen ur och ta tag i saker och ting. Och när vi ändå är inne på fingrar så kan jag tillägga att orden ni ser på fingrarna ovan är tatueringar jag gjorde i Tunisien i somras. Inget permanent. Det är bara henna. Satt kvar i två veckor. Såg det varje dag. Varje minut. Men det verkade ändå inte hjälpa.

Aja, det det var snyggt så länge det varade. Nu ska jag lyssna på Håkan H och dricka en riktigt stor kopp kaffe.

E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0